6 LARANGAN DALAM ISLAM KETIKA SUAMI ISTRI MELAKUKAN SEX



6 LARANGAN DALAM ISLAM KETIKA SUAMI ISTRI MELAKUKAN SEX

Gak baca rugi banget!

ISLAM telah dengan jelas menata tata cara bersangkutan di lokasi tidur antara suami-istri. Maka dari itu, telah jelas kiranya bahwa saat berhubungan, ada minimal yang tidak diizinkan antara suami dan istri. Apa saja?

1. Dilarang bersikap tidak peduli tanpa mendengar doa

Rasulullah saw. berkata: "Jika salah seorang dari mereka akan bergaul dengan isterinya, hendaklah dia membaca: 'Bismillah. Ya Allah, jauhkanlah kami dari syaitan dan angkat syaitan dari apa yang telah Engkau berikan kepada kami. ' Kerana jika takdir hubungan antara keduanya menghasilkan anak, maka Syaitan tidak akan membahayakan anaknya selamanya, "(Saheeh Muslim No.2591).

Rasul telah mengajar doa-doa yang selalu dibaca ketika mereka akan keluar. Sekiranya belum dikhafal, boleh dibaca di bawah:

"Bismillah. Allahumma jannabnasyoithona wa jannabisyaithona maa rojaktanaa. "

Maksudnya: Dengan nama Allah. Ya Allah, elakkan kami dari shaytan dan jadikanlah apa yang kamu rahmat untuk kami dari shetan


2. Dilarang tanpa penutup / selimut

"Dari 'Atabah bin Abdi As-Sulami bahawa apabila anda mengunjungi isterinya (pada' Jumaat '), maka hendaklah kamu memakai penutup dan jangan telanjang seperti dua himne." (Ibn Majah).

 Intinya tidak telanjang seperti fauna yang kelihatan seperti kemaluannya ketika bersentuhan. Tetapi gunakan selimut sebagai penutup, atau telanjang dalam selimut.


3. Dilarang melakukan tanpa pengenalan atau pendahuluan

Betapa pentingnya pengenalan dalam berhubungan, terutama bagi isteri. Pengenalan dapat berupa kata-kata romantis, ciuman dan perasa. Ini sesuai dengan: Firman Rasul Allah SAW: "Barangsiapa yang kamu, janganlah sepadan dengan isterinya seperti fauna yang bersetubuh, tetapi hendaklah dia didahului oleh syafaat." Kemudian, ada yang bertanya: "Apakah mediasi"? Rasulullah SAW bersabda,

4. Dilarang terlibat ketika isteri sedang menstruasi

"Mereka bertanya tentang haid. Katakanlah: 'Menstruasi adalah kotoran'. Oleh itu, anda harus menjauhkan diri dari wanita dalam haid haid; dan janganlah mendekati mereka sebelum mereka suci. Sekiranya mereka suci, maka campurkanlah mereka di tempat yang telah diperintahkan Allah kepadamu. Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang bertaubat dan seperti orang-orang yang menyucikan diri mereka sendiri "(Surat al-Baqarah / 2: 222).

5. Ia dilarang masuk melalui rektum / anus

Dari Abi Hurairah Radhiallahu'anhu. bahawa Rasulullah Shallallahu'alaihi wasallam berkata, "Ia dikutuk oleh orang-orang yang mencemuh wanita dalam dubur mereka," (HR Ahmad, Abu Daud dan An-Nasai).

Dubur atau dubur - maaf - adalah tempat pengecualian, yang membahayakan kesihatan jika suami dan isteri melaluinya.


6. Dilarang menyebarluaskan masalah hubungan

“Sesungguhnya salah satu manusia yang sangat buruk kedudukannya di sisi Allah Subhanahu wa Ta’ala pada hari Kiamat ialah laki-laki yang menyetubuhi istrinya dan istrinya menyerahkan kepuasan kepadanya, lantas menyebarkan rahasia istrinya,” Diriwayatkan oleh Imam Muslim (2597) dan Abu Dawud (4227).

Semoga bermanfaat🙂
●Nabi MUHAMMAD SAW telah📝📝📝📝
bersabda : “Barang siapa yg
menyebarkan satu saja ilmu dariku, maka Allah buatkan lokasi di Syurga baginya pada hari penghakiman kelak”.

Ya Allah..
:) > Muliakan Lah Orang Yang Membaca dan menyalurkan Status Ini
:) > Lapangkan Lah Hatinya
:) > Bahagiakan Lah Keluarganya
:) > Luaskan Rejekinya Seluas Lautan
:) > Mudahkan Segala Urusannya
:) > Kabulkan Lah Cita-Citanya
:) > Jauhkan Dari Segala Musibah
:) > Dan Dekatkan Lah Jodohnya Bagi Orang yang me-LIKE, komen, dan menyalurkan status ini..

Sobat sekarang kamu mempunyai dua opsi ,
1. Membiarkan tidak banyak pengetahuan ini melulu dibaca disini
2. Membagikan pengetahuan ini kesemua rekan facebookmu , insyallah berfungsi dan bakal menjadi pahala bagimu. Aamiin..

Semoga yang like, share, dan komen aamiin menjadi family yang sakinah, mawadah, dan warahmah aamiin..
dan
keluarganya bahagia dunia akherat dan dikasih keturunan soleh solehah AAMIIN... 🙏

Sdh baca Like, komen Aamiin, dan SHARE sebanyak barangkali !!                        
 
6 LARANGAN DALAM ISLAM KETIKA SUAMI ISTRI MELAKUKAN SEX 6 LARANGAN DALAM ISLAM KETIKA SUAMI ISTRI MELAKUKAN SEX Reviewed by Info Terupdate on April 13, 2019 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.