Tips Menjaga Kesehatan Khusus Wanita



Tips Menjaga Kesehatan - Mencari cara yang lebih sihat untuk anda? Tidak sukar dicari. Perjalanan ini dibuka dengan beberapa pelarasan mudah untuk gaya hidup anda. Diet yang betul, bersenam, dan pelan pelan tekanan keseluruhan memainkan peranan yang besar.
Ikuti Diet Jantung Sihat

Terdapat resipi mudah jika matlamat anda adalah menghilangkan masalah seperti penyakit jantung dan strok.

     Makan buah dan sayuran yang kurang.
     Pilih bijirin penuh. Cuba nasi merah, bukan putih. Beralih ke pasta gandum keseluruhan.
     Pilih protein tanpa lemak seperti ayam, ikan, kacang dan kacang.
     Kurangkan makanan yang diproses, gula, garam, dan lemak tepu.

Apabila makan dengan baik, kerapian kerap berlaku dengan baik, kata Joyce Meng, MD, pembantu profesor di Pusat Kardiologi Pat dan Jim Calhoun dan UConn Health. Sekiranya anda mahu mengikut rancangan diet yang ketat, lakukanlah. Jika tidak, tidak mengapa. "Cari tahu apa yang berlaku untuk awak."

Tricia Montgomery, 52, pengasas K9 Fit Club, tahu secara langsung bagaimana diet dan gaya hidup yang betul boleh membantu. Baginya, memilih makanan yang sihat dan perancangan kecil, kerap berfungsi dengan baik. "Saya tidak menafikan apa-apa," katanya. "Saya masih mempunyai pencuci mulut - limau utama, yum! - dan saya suka beruang gummy beku, tetapi kesederhanaan adalah kunci."

Sukan Setiap Hari

Semakin aktif anda, semakin baik, kata Meng. Latihan menambah kesihatan jantung anda, membina otot dan kekuatan tulang, dan mengatasi masalah kesihatan.

Salah Satu Tips Cara Menjaga Kesehatan Bisa Dengan Menonton Film, Kesehatan369 Merekomendasikan untuk mendapatkan informasi dari Nonton Film Online


Navigasi kira-kira 2 jam setengah aktiviti sederhana, seperti berjalan pantas atau menari, setiap minggu. Jika kita baik-baik saja dengan senaman yang kuat, ikuti 1 jam dan 15 minit seminggu seperti berjalan atau bermain tenis. Tambahkan beberapa hari pelajaran kekuatan juga.

Sekiranya kita sibuk, cubalah untuk melancarkan aktiviti pendek sepanjang hari. Berjalan selalunya. Sasaran yang baik adalah 10,000 tahap sehari. Buka tangga. Letakkan kereta kami dari destinasi anda.

Montgomery dilatih setiap hari, tidak jarang dengan anjingnya. Dengan menambah lunges, jongkok dan tangga untuk berjalan, dia menjadikan mereka pelajaran kekuatan. "Saya juga seorang penggemar berat Pilates," katanya.
Kurangkan berat badan

Apabila anda meminimumkan berat badan, anda akan mengurangkan risiko pendedahan kepada penyakit jantung, diabetes jenis 2, dan kanser.


Matlamat untuk penurunan yang perlahan dan mantap. Cuba kehilangan 1-2 paun seminggu dengan aktif dan makan dengan lebih baik.

"Ia tidak perlu menjadi pelajaran yang sengit setiap hari," kata Meng. "Bantuan sedikit."

Apabila kita bertambah baik, teruskan masa dan bagaimana kita bekerja keras. Sekiranya anda ingin kehilangan sedikit berat, cuba bersenam sekitar 300 minit setiap minggu.

"Makan makanan sihat akan sangat membantu," kata Meng. Mulakan dengan mencukur gula, yang katanya tidak jarang bersembunyi di depan mata - di dalam dagangan yang dibeli di kedai laksana sos salad, roti pembungkusan, dan kacang-kacangan. Cuba untuk mengelakkan soda dan minuman kopi bercampur dengan gula juga.
Lawati doktor anda

Dapatkan pemeriksaan berkala. * Doktor kami menjejaki sejarah kesihatan kami dan boleh membantu anda tetap sihat. Misalnya, andai anda berisiko terdedah kepada osteoporosis, suatu situasi yang melemahkan tulang, ia mungkin hendak anda mencari lebih tidak sedikit kalsium dan vitamin D.

Doktor anda boleh mengesyorkan ujian saringan untuk memantau kesihatan kami dan menangkap keadaan awal apabila mereka lebih mudah dirawat.

Pastikan jalur komunikasi dibuka. "Jika ada soalan, tanya doktor anda," kata Meng. "Pastikan anda tahu perkara untuk kepuasan anda." Jika anda bimbang tentang ubat-ubatan atau prosedur, berbincanglah dengannya.
Kurangkan Tekanan Anda


Ini boleh mencetuskan kesihatan anda. Anda mungkin tidak dapat mengelakkannya sama sekali, tetapi anda boleh mencari teknik untuk mengurangkan kesannya. Jangan terlalu banyak. Cuba tentukan had dengan diri anda dan orang lain. Tidak apa-apa untuk menulis tidak.

Untuk melegakan tekanan, cuba:

    Pernafasan dalam
-   Amalan
-    Urut
-    Yoga
-    Meditasi
-    Makan sihat
-    Bercakap kepada rakan, ahli keluarga, atau kaunselor profesional

Buat Tabiat Sihat

Sekiranya anda membuat pilihan yang tepat hari ini, kami boleh menghalang masalah esok.

     Berus gigi anda dua kali sehari dan floss setiap hari.
     Jangan merokok.
     Hadkan alkohol anda. Biarkan sehingga satu gelas sehari.
     Jika kita mempunyai ubat, ambil seperti bagaimana doktor kami menetapkannya.
     Meningkatkan rehat anda. Bertujuan untuk kira-kira 8 jam. Sekiranya anda menghadapi masalah menutup mata anda, berbincang dengan doktor anda.
     Gunakan pelindung matahari dan jauhkannya dari matahari dari pukul 10 pagi. sehingga jam 3 petang
     Pakai tali pinggang tempat duduk anda.

Ambil masa setiap hari bekerja untuk pelaburan dalam kesihatan anda, kata Meng.

Ini berbayar untuk Montgomery. Beliau menulis bahawa dia menangani masalah kesihatan, merasa baik, dan mempunyai pandangan
Tips Menjaga Kesehatan Khusus Wanita Tips Menjaga Kesehatan Khusus Wanita Reviewed by Info Terupdate on October 24, 2018 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.